PDA

Se fuld version : Den nye offside regel ?

Krez
26-06-05, 0:06
Hvad syns i om den nye offside regel ?

altså den her regel er en af de tvivlsomme, man kan ofte blive meget forvirret af den ? ..

Clemme
26-06-05, 0:30
Hvad syns i om den nye offside regel ?

altså den her regel er en af de tvivlsomme, man kan ofte blive meget forvirret af den ? ..

har du link eler noget til hvordan den er ? eller kan du forklare hvordan de nye regler er ? :rulez:

Krez
26-06-05, 1:13
har du link eler noget til hvordan den er ? eller kan du forklare hvordan de nye regler er ? :rulez:

Jah kan godt forklare ..

Altså reglen er følgende, dem der har bolden spiller op til deres angriber, som muligvis står i offside, men lader bolden være til en medspiller som ikke står i offside og har fritløb mod mål. Som sagt i den her aktion er der IKKE offside!
men mange dommer dømmer den og mange gør ik, så jeg mener den er meget tvivlsom ..

LFC-Marc
26-06-05, 3:11
Jah kan godt forklare ..

Altså reglen er følgende, dem der har bolden spiller op til deres angriber, som muligvis står i offside, men lader bolden være til en medspiller som ikke står i offside og har fritløb mod mål. Som sagt i den her aktion er der IKKE offside!
men mange dommer dømmer den og mange gør ik, så jeg mener den er meget tvivlsom ..
Det er stortset rigtigt. Man siger at hvis spilleren rører bolden er det først der han er offside. Men hvis en strafbar offside spiller, er den eneste der løber efter bolden. Ses der ingen grund til at forsinke spillet ved at han fanger den, derfor kan den blive kaldt inden han rører bolden.
-=Marc=-

Krez
26-06-05, 11:13
Det er stortset rigtigt. Man siger at hvis spilleren rører bolden er det først der han er offside. Men hvis en strafbar offside spiller, er den eneste der løber efter bolden. Ses der ingen grund til at forsinke spillet ved at han fanger den, derfor kan den blive kaldt inden han rører bolden.
-=Marc=-

Jaah lige præcis, men kan du uddybe hvad du mener om reglen ? ..

MadsK
26-06-05, 11:13
Helt rigtig, men alligevel den er meget tvivlsom...

Det hjælper ikke at nogle dømmer den, og andre ikke, derfor mener jeg, at der skal en ny, og mere "sikker" regel!... Me´n hvordan???

Krez
26-06-05, 11:17

Det hjælper ikke at nogle dømmer den, og andre ikke, derfor mener jeg, at der skal en ny, og mere "sikker" regel!... Me´n hvordan???

Hmm Det er jo en ny regel, så tror ikke den bliver skiftet i det her århundret, men vi må bare leve med det. Men kan godt se din pointe. Det er det samme når jeg spiller og bliver dømt offside pga. en med spiller der står i den position, det er røv irretrerende :ass:

Jon Dahl med ny frakke
26-06-05, 11:49
Synes den er god.. Men mon ikke linjevogterne snart får den ind i hovedet? :)

LFC-Marc
26-06-05, 13:30
Jaah lige præcis, men kan du uddybe hvad du mener om reglen ? ..
Ja nu er jeg selv fodbolddommer. Og jeg vil sige den ikke er helt nem at vænne sig til. MEn generalt kan jeg godt lide den, da den (når man først er inde i den) egentlig er nemmere at dømme. En anden facet jeg er fan af, er at den giver et mere flydende spil. jeg kunne satme dømme 15 offsider i løbet af en kamp. Nu kan jeg nøjes med fem fordi bolden tit bare ryger ned til målmanden. Og så er der bare forsat spil :)
PS er du også dommer Krez ?

LFC-Marc
26-06-05, 13:33

Det hjælper ikke at nogle dømmer den, og andre ikke, derfor mener jeg, at der skal en ny, og mere "sikker" regel!... Men hvordan???
Vi er også "bare" mennesker. Ligesom forsvarsspillere ikke forstår hvorfor den ikke bliver dømt i tide og utide. Det er fordi de ikke har vænnet sig til den. Ligeså skal vi også lige have et par kampe, eller 20:D, før vi har vænnet os til den. Personligt er jeg ved at have fat i den, men har selv været ude for, når jeg selv spiller, at nogle dommere altså bare stinker til den :D. Men som sagt: Alle skal lige have lov til at vænne sig til den :)

Krez
26-06-05, 16:54
Ja nu er jeg selv fodbolddommer. Og jeg vil sige den ikke er helt nem at vænne sig til. MEn generalt kan jeg godt lide den, da den (når man først er inde i den) egentlig er nemmere at dømme. En anden facet jeg er fan af, er at den giver et mere flydende spil. jeg kunne satme dømme 15 offsider i løbet af en kamp. Nu kan jeg nøjes med fem fordi bolden tit bare ryger ned til målmanden. Og så er der bare forsat spil :)
PS er du også dommer Krez ?

Det lyder meget fornuftig det du siger der. Nej jeg er ikke dommer, spiller selv fodbold på et rimelige niveau, men er bare lidt inde i den her regel for den er jo forholdsvis ny og vil godt vide noget om den, for jeg kan godt se der er mange der brokker sig over den, ikke mindst i kampen også dem der står udenfor banen !

Mikkel
26-06-05, 17:29
Personligt er jeg sur over, at vi fans (ja, jeg er ikke mere en FAN) ikke altid er tilfreds med en offside kendelse, hvor efter vi buher eller lign. og så siger komentatoren: Fansene har nok ikke forstået den nye offside regel
JO VI HAR, VI ER BARE UTILFREDS MED KENDELSEN!
FAT DET Svend Gers og Michael Shäffer. Vi er ikke nogle hjerneløse aber i bur, vi kender godt den nye regel! :grr:

Krez
26-06-05, 18:13
Personligt er jeg sur over, at vi fans (ja, jeg er ikke mere en FAN) ikke altid er tilfreds med en offside kendelse, hvor efter vi buher eller lign. og så siger komentatoren: Fansene har nok ikke forstået den nye offside regel
JO VI HAR, VI ER BARE UTILFREDS MED KENDELSEN!
FAT DET Svend Gers og Michael Shäffer. Vi er ikke nogle hjerneløse aber i bur, vi kender godt den nye regel! :grr:

Haha :lær: Jaah sån kan man også se på det :lær: :D

Brussa
26-06-05, 18:36
jeg mener at jeg engang læste noget med at, der ville komme et elektronisk styresystem til at hjælpe dommeren til at dømme offside.. dvs.. spillerne bliver udstyret med en lille elektronisk chip i skoen.. og så er der nogle elektroniske-sensorer som peger ned mod banen.. og hvis så spilleren er offside så får dommeren en meldning fra en sensor via noget trådløst(?) .. og så kan han dømme offside.. ved ikk om det er mig som er HEEELT gal på den.. :confused:

Krez
26-06-05, 18:41
jeg mener at jeg engang læste noget med at, der ville komme et elektronisk styresystem til at hjælpe dommeren til at dømme offside.. dvs.. spillerne bliver udstyret med en lille elektronisk chip i skoen.. og så er der nogle elektroniske-sensorer som peger ned mod banen.. og hvis så spilleren er offside så får dommeren en meldning fra en sensor via noget trådløst(?) .. og så kan han dømme offside.. ved ikk om det er mig som er HEEELT gal på den.. :confused:

Jaah, men det besluttede at man ikke skulle alligevel, pga. alt for meget fariness og alt for dyrt ! men der var også engang, noget med at hver gang man troede der var offside så skulle man se det om igen på en tv-skærm, første gang man prøvet det, var til en kamp inde i parken, mellem BIF-FCK Reserverne. Men det gik da hele tiden i koks da de hele tiden skulle stoppe kampen :S så det besluttede man også at se bort fra !

The Blues
26-06-05, 19:07
Er den regel ikke noget gammel

LFC-Marc
26-06-05, 20:24
Det lyder meget fornuftig det du siger der. Nej jeg er ikke dommer, spiller selv fodbold på et rimelige niveau, men er bare lidt inde i den her regel for den er jo forholdsvis ny og vil godt vide noget om den, for jeg kan godt se der er mange der brokker sig over den, ikke mindst i kampen også dem der står udenfor banen !
Se det er jo netop der problemet ligger. Du spiller på højt niveau, har ikke sat dig ind i reglen. Og så kommer der en dommer der kan reglen. Første gang han lader spillet køre videre (selvom der i følge den gamle er offside) står der 3-5 spillere og glor underligt fordi de intet fatter. Anden gang dømmer han den fordi spilleren rammer bolden. Så fatter de absolut intet og begynde at brokke sig over "den var du godt nok lang tid om at dømme". Ja har selv hørt den ufattelig mange gang både som dommer og spiller... Men OMG folk fat da noget... ! "read the damn rules" :rulez: hvis i intet fatter... :D
Kraz det her er ikke noget personligt angreb... Men det er lidt sjovt at alle brokker sig selvom dommeren er rigtigt på den :D

LFC-Marc
26-06-05, 20:26
Er den regel ikke noget gammel
godt Chelski-fan... Hejhej Reglen er ca. på alder med jeres hold. Den blev indviget i prof. fodbold i 2004... Ligesom dit hold blev stiftet i 2004...

Chelski.. stiftet 2004 !

Jon Dahl med ny frakke
26-06-05, 21:35
godt Chelski-fan... Hejhej Reglen er ca. på alder med jeres hold. Den blev indviget i prof. fodbold i 2004... Ligesom dit hold blev stiftet i 2004...

Chelski.. stiftet 2004 !

Slap dog af! Bare fordi Chelsea har succes...

Krez
27-06-05, 1:15
Se det er jo netop der problemet ligger. Du spiller på højt niveau, har ikke sat dig ind i reglen. Og så kommer der en dommer der kan reglen. Første gang han lader spillet køre videre (selvom der i følge den gamle er offside) står der 3-5 spillere og glor underligt fordi de intet fatter. Anden gang dømmer han den fordi spilleren rammer bolden. Så fatter de absolut intet og begynde at brokke sig over "den var du godt nok lang tid om at dømme". Ja har selv hørt den ufattelig mange gang både som dommer og spiller... Men OMG folk fat da noget... ! "read the damn rules" :rulez: hvis i intet fatter... :D
Kraz det her er ikke noget personligt angreb... Men det er lidt sjovt at alle brokker sig selvom dommeren er rigtigt på den :D

Hehe Det er helt okay, men kan godt se din pointe og det prøver jeg også at hentyde til ! Men som SAFC4ever siger det, det kan godt være det er rigtigt dømt, men er stadig utilfreds med kendelsen :D hvert fald når det bliver dømt i mod Real Madrid eller Brøndby haha..

LFC-Marc
28-06-05, 0:41
Hehe Det er helt okay, men kan godt se din pointe og det prøver jeg også at hentyde til ! Men som SAFC4ever siger det, det kan godt være det er rigtigt dømt, men er stadig utilfreds med kendelsen :D hvert fald når det bliver dømt i mod Real Madrid eller Brøndby haha..
Jaja :D det fint :D
Men når man hører den halvfede serie 5 forsvarsspiller der står med sin ølvom og tømmermænd komme med den klassike: "Den var du godt nok lang tid om at dømme" ... FFS jeg kan blive så gal.. Skal jeg også sige det fede svin er langsom i optrækket og at det faktisk er ham der er helt ude at skide ? Det er frustrerenede, men senere på dagen ganske komisk :D

The Blues
28-06-05, 0:41

Chelski.. stiftet 2004 !

Har ellers været fan af dem siden 1996.... Er man lidt sur over at Chelsea har så meget succes

DannyJung
28-06-05, 15:47
Succes hvor? I kunne jo ikke vinde den turnering i ønskede mest at vinde.. :band:

LosCules
28-06-05, 16:09
Succes hvor? I kunne jo ikke vinde den turnering i ønskede mest at vinde.. :band:

Vi vandt to titler.. Er det da ikk acceptabelt??

barca10
28-06-05, 16:41
jeg er eing i er den er forvirrernde :D

men jeg syns da den er god nok.....

PS jeg hader når en dommer dømmer offside når der ikke er offside

barca10
28-06-05, 16:55
Vi vandt to titler.. Er det da ikk acceptabelt??
Chelsea er ikke gode fordi de har for meget held de kan ikke spille smukt fodbold.....

PS jeg hader deres træner(Mourinho)ham brokker sig over alt

The Blues
28-06-05, 18:09
Ja du er vidst lidt sur over at vi slog jer ud af Cl...PIVPIV

LFC-Marc
29-06-05, 21:09
Har ellers været fan af dem siden 1996.... Er man lidt sur over at Chelsea har så meget succes
Er da ligeglad med hvornår du blev fan... Det ændrer ikke på jeres hold blev stiftet i 2004 :doh: dette er endnu et eksempel på jeres klub er helt ny:

http://www.notitia.no/chelsea/wap/img/p900/cfc_logo_new.jpg

Ja... Det er så jeres nye logo (som du sikkert ikke vidste i havde skiftet(dit personlige bill *host*))

Og mht til jeres succes... Ja 1-0 i to kampe! Behøver jeg sige mere ? Ours to keep

The Blues
29-06-05, 21:15
hmm hvem vandt liga cup finalen...? hmm hvem vandt Premier league...? Ved du det...
Og med hensyn til billedet så var det kun det jeg havde liggende på comen og gad ikke til at finde den anden

LFC-Marc
29-06-05, 21:22
hmm hvem vandt liga cup finalen...? hmm hvem vandt Premier league...? Ved du det...
Og med hensyn til billedet så var det kun det jeg havde liggende på comen og gad ikke til at finde den anden
Ja det gjorde I, og det gjorde I... Tillykke med det :grr: Det misunder jeg jer. Men jeg kan ikke være misundelig på jeres succes. For den sæson Liverpool har haft ville jeg ikke bytte for noget som helst!

McZpyro
29-06-05, 21:24
Lav en anden tråd hvor i kan diskutere om Chelsea/Chelski er heldige/gode eller en flok tabere!!!
Her skal offside-reglen diskuteres..

The Blues
29-06-05, 21:43
det ville jeg

McZpyro
29-06-05, 21:45
Hvad mener du?

The Blues
30-06-05, 22:04
Ja det gjorde I, og det gjorde I... Tillykke med det :grr: Det misunder jeg jer. Men jeg kan ikke være misundelig på jeres succes. For den sæson Liverpool har haft ville jeg ikke bytte for noget som helst!

Jeg ville hellere have Chelsea's sæson end Liverpools...

filipsimonsen
29-10-05, 9:42
Jeg synes det er en fin regel. Så er man fri for så mange spilstop, og man kan nemt snyde en modstanders offsidefælder ved den

Huen
29-10-05, 10:10
Synes egentlig den "nye" offsideregel, er nem at forstå. Man skal for sin vis bare være en forudseende forsvarer, og i situationen kan man let lade ham, der står i 5 meters offside, være der. MAN skal bare være opmærksom på, hvad der så sker over resten af banen, og stadig være obs på ham, der står bagved en.

Er da ligeglad med hvornår du blev fan... Det ændrer ikke på jeres hold blev stiftet i 2004 :doh: dette er endnu et eksempel på jeres klub er helt ny:

http://www.notitia.no/chelsea/wap/img/p900/cfc_logo_new.jpg

Ja... Det er så jeres nye logo (som du sikkert ikke vidste i havde skiftet(dit personlige bill *host*))

Forresten er det der logo, vi har nu, omkring... Mange år gammelt. Man skiftede bare til det der kedelige med CFC og så en løve. Nu er man så gået tilbage til det gamle logo, som du viser et billede af, fordi det var "flottere", og med historie i sig. Mange fans syntes også at det vi havde i sidste sæson var grimt. Så ved du det.