Se fuld version : AaBs nye hold..
Truppen:
Målmænd:
Jimmy Nielsen
Kenneth Stenild (skadet)
Forsvar:
Allan Olesen
Jon Roi Jacobsen (ny)
Michael Jakobsen
Allan K Jepsen
Danny Califf (ny)
Martin Pedersen (udlejet til SønderjyskE)
Midtbane:
Thomas Augustinussen
Rasmus Würtz
Fredrik Winsnes (ny)
Mathias Lindström
Martin Ericsson (ja han bliver jo desværre nok til sommer)
Artim Sakiri
Jeppe Curth
Suni Olsen
Kasper Risgård
Thomas Kortegaard
Jacob 'Taz' Sørensen
Angreb:
Simon Bræmer
Poul Hübertz
Daniel Hoch (ny)
Også er tre ungdomsspillere på vej ind:
Patrick Kristensen (Angriber)
Thomas Enevoldsen (Midtbane)
Jens-Kristian Sørensen (Midtbane)
Altså 21 spillere..
Snakken i efteråret har gået på at AaBs problem har været at truppen ikke var bred nu.. 21 spillere burde vel være nok når man kun kan tage 15 med til kamp? Eller er reserverne ikke gode nok??
Hvor godt kan et forsvar klare sig når den ældste midterforsvarer man kan stille er 25 år og ny på holdet og kun har to backs (en højre og en venstre :))?
Hvem og hvor mange midtbane spillere ryger ud af truppen? Vi har nu 11 midtbanespillere hvoraf mindst de 8 er yderst kvalificeret til suppen..
Nu kender jeg godt nok ikke de nye spillere voldsomt meget, men stoler på Lynge og jeg er fortrøstningsfuld.. Mon ikke vi bliver forårets hold igen :D
Jeg synes, at AaB's trup ser fornuftig ud efter deres 4 vinterindkøb. Midtbanen er helt klart AaB's bedste kæde, men lad oz håbe, at Bræmer og Hoch finder ind i et rigtig godt samarbejde og bliver forårets angrebspar.
Forsvaret er jeg lidt nervøs for, men vi må bare håbe, at AaB ikke får skader eller alt for mange karantæner nede i forsvaret, så de f.eks. bliver nød til, at bruge Augu nede i forsvaret, selvom jeg tror på, at han har kvaliteterne til at spille dernede.
Til at starte med, så tror jeg stadig på en 4. plads til AaB, men det bliver dog svært at hente Viborgs 10 points forspring. Vi ka dog sige, at AaB har et forholdsvis nemt program i forhold til mange af de andre hold og det ska vi helt klart udnytte, så la oz nu se om vi ik oz ka snuppe den 3. plads!
Thierry Henry
25-12-05, 23:17
Jeg vil tro, at Aab bliver nummer fem. De er bedre end FC Nordsjælland, som er de nærmeste. Esbjerg tror jeg ikke når derop i denne sæson, men de skal nok komme tilbage i næste. FC Midtjylland har haft et dårligt efterår. De har efter min mening ikke et lige så stærkt hold som Aab. Det har da også kørt bedre for dem fra Aalborg. Det er nok det samme som Esbjerg. Forårssæsonen skal bruges til, at komme oven på igen. Silkeborg, AGF, Horsens og SønderjydskE har ikke niveauet til en så høj placering, så derfra kommer konkurrencen ikke.
Omvendt tror jeg heller ikke, at Aab vil være i stand til, at hente OB og Viborg. FCK og Brøndby vil ingen hente. Jeg synes at Viborgs og OB's trupper ser stærke ud. Efter min mening er de pt. stærkere end Aab. Det er ikke fordi jeg er OB-fan, at jeg tror mest på dem, men jeg synes at de pt. er en anelse skarpere, især nu, hvor vi har fået vores ny brasillianer, Junior.
Mit bud på en slutstilling er således:
1. FC København.
2. Brøndby IF.
3. OB.
4. Viborg FF.
5. Aab.
6. Esbjerg FB.
7. FC Midtjylland.
8. FC Nordsjælland.
9. Silkeborg IF.
10. AC Horsens.
11. SønderjydskE.
12. AGF.
ThunderZtorm
25-12-05, 23:25
Jeg vil tro, at Aab bliver nummer fem. De er bedre end FC Nordsjælland, som er de nærmeste. Esbjerg tror jeg ikke når derop i denne sæson, men de skal nok komme tilbage i næste. FC Midtjylland har haft et dårligt efterår. De har efter min mening ikke et lige så stærkt hold som Aab. Det har da også kørt bedre for dem fra Aalborg. Det er nok det samme som Esbjerg. Forårssæsonen skal bruges til, at komme oven på igen. Silkeborg, AGF, Horsens og SønderjydskE har ikke niveauet til en så høj placering, så derfra kommer konkurrencen ikke.
Omvendt tror jeg heller ikke, at Aab vil være i stand til, at hente OB og Viborg. FCK og Brøndby vil ingen hente. Jeg synes at Viborgs og OB's trupper ser stærke ud. Efter min mening er de pt. stærkere end Aab. Det er ikke fordi jeg er OB-fan, at jeg tror mest på dem, men jeg synes at de pt. er en anelse skarpere, især nu, hvor vi har fået vores ny brasillianer, Junior.
1. FC København.
2. Brøndby IF.
3. OB.
4. Viborg FF.
5. Aab.
6. Esbjerg FB.
7. FC Midtjylland.
8. FC Nordsjælland.
9. Silkeborg IF.
10. AC Horsens.
11. SønderjydskE.
12. AGF.
Så vidt jeg kan se har du kommet til at bytte om på AC Horsens og SønderjyskE ;)
1. FC København.
2. Brøndby IF.
3. OB.
4. Viborg FF.
5. Aab.
6. Esbjerg FB.
7. FC Midtjylland.
8. FC Nordsjælland.
9. Silkeborg IF.
10. AC Horsens.
11. SønderjydskE.
12. AGF.
Ja har lige valg et par placeringer ud.. lad os starte nede fra.
AGF:
Det overrasker mig meget, at du giver dem denne placering. Ved ikke om du har lagt mærke til, hvad der sker i GF lige nu? De har ansat OVE PEDERSEN, de har købt stort, men fornuftigt ind. De har en bred trup, der burde kunne lege med omkring midten. Desværre har deres efterår været misserabel. Men nu med Ove P. som cheftræner, ser jeg ikke dem som en mulig nedrykker. At de så får det svært vil jeg give dig ret i, men jeg tror de hopper forholdsvis hurtig ud af nedrykningskampen.
FCN:
At du har lagt FCN på denne plads, overrasker mig lige så meget. FCN kører bare derud af lige nu. De spiller dejlig offensivt, og lever på ordsproget: "Angreb er det bedste forsvar". Og det har givet pote.. Anført af Mads Junker bomber de bare derud af. Et salg af Poker-Mads kan dog koste, men jeg tror at FCN formår at holde på Mads Junker, og på den måde holder succeen. Det skal dog ikke lyde sådan at Mads Junker er kilden til succes. De har et hold, der kender hinanden. De spiller fornuftigt og sikkert. Dertil har de, de individualister, der kan afgøre kampene.
FCM:
Analysen af FCN, skal lige lægges i baghovedet. FCM har haft en katastrofe efterår. Med andre ord, FLOPPET indtil videre. Jeg tror de får utrloig svært ved at komme op i top 6, som du spår dem... Jeg tror dog ikke at Midjylland rykker ned, men heller ikke op i top 6!
EfB:
Nej nu må du da holde :p. Det min klub vi har med at gøre ;)
Ej, hvis jeg skal se på det uden brillerne. Så afhænger det meget af hvilke profiler, der bliver, og hvilke der går. Hvis vi sælger en 2-3 mand, ser det sort ud. Men hvsi vi kun sælger én, samt får pumpet nyt blod ind af Troels Bech, såp mener jeg vi kan nå at komme i betraktning til en 4-5 plads. En 4. plads der betyder Royal League, ville ikke være dårlig. Jeg er dog ret sikker på, at vi (Esbjerg) får en af de omtalte pladser.
OB:
En 3. plads :hm: Nej det tror jeg ikke på. Efter min mening er top 3 besat med klubberne BIF/FCK og Viborg FF. De er urørlige tror jeg. De har trods alt spillet bedst, og været mest stabile, men ja "De grå mus" kan jo få gummiben. Dog har jeg ikke den store fidus til OB.
Min slutstilling:
1. FC København
2. Brøndby
3. Viborg
4. OB
5. Esbjerg
6. AaB
7. FC Nordsjælland
8. FC Midtjylland
9. AGF
10. Silkeborg
11. AC Horsens
12. SønderjyskE
Men ja, jeg tager sikkert fejl ;)
Undskylder for stave- og grammatiske fejl..
Jon Dahl med ny frakke
26-12-05, 2:29
Det er vist kun Esbjergfans som tror på en 5. plads.
Thierry Henry
26-12-05, 9:38
Ja har lige valg et par placeringer ud.. lad os starte nede fra.
AGF:
Det overrasker mig meget, at du giver dem denne placering. Ved ikke om du har lagt mærke til, hvad der sker i GF lige nu? De har ansat OVE PEDERSEN, de har købt stort, men fornuftigt ind. De har en bred trup, der burde kunne lege med omkring midten. Desværre har deres efterår været misserabel. Men nu med Ove P. som cheftræner, ser jeg ikke dem som en mulig nedrykker. At de så får det svært vil jeg give dig ret i, men jeg tror de hopper forholdsvis hurtig ud af nedrykningskampen.
FCN:
At du har lagt FCN på denne plads, overrasker mig lige så meget. FCN kører bare derud af lige nu. De spiller dejlig offensivt, og lever på ordsproget: "Angreb er det bedste forsvar". Og det har givet pote.. Anført af Mads Junker bomber de bare derud af. Et salg af Poker-Mads kan dog koste, men jeg tror at FCN formår at holde på Mads Junker, og på den måde holder succeen. Det skal dog ikke lyde sådan at Mads Junker er kilden til succes. De har et hold, der kender hinanden. De spiller fornuftigt og sikkert. Dertil har de, de individualister, der kan afgøre kampene.
FCM:
Analysen af FCN, skal lige lægges i baghovedet. FCM har haft en katastrofe efterår. Med andre ord, FLOPPET indtil videre. Jeg tror de får utrloig svært ved at komme op i top 6, som du spår dem... Jeg tror dog ikke at Midjylland rykker ned, men heller ikke op i top 6!
EfB:
Nej nu må du da holde :p. Det min klub vi har med at gøre ;)
Ej, hvis jeg skal se på det uden brillerne. Så afhænger det meget af hvilke profiler, der bliver, og hvilke der går. Hvis vi sælger en 2-3 mand, ser det sort ud. Men hvsi vi kun sælger én, samt får pumpet nyt blod ind af Troels Bech, såp mener jeg vi kan nå at komme i betraktning til en 4-5 plads. En 4. plads der betyder Royal League, ville ikke være dårlig. Jeg er dog ret sikker på, at vi (Esbjerg) får en af de omtalte pladser.
OB:
En 3. plads :hm: Nej det tror jeg ikke på. Efter min mening er top 3 besat med klubberne BIF/FCK og Viborg FF. De er urørlige tror jeg. De har trods alt spillet bedst, og været mest stabile, men ja "De grå mus" kan jo få gummiben. Dog har jeg ikke den store fidus til OB.
Min slutstilling:
1. FC København
2. Brøndby
3. Viborg
4. OB
5. Esbjerg
6. AaB
7. FC Nordsjælland
8. FC Midtjylland
9. AGF
10. Silkeborg
11. AC Horsens
12. SønderjyskE
Men ja, jeg tager sikkert fejl ;)
Undskylder for stave- og grammatiske fejl..
Det er svært, at spå om, hvem der får ret. Det kan kun tiden vise. Alt kan ske i sporten med den runde... :thumbs:
Hvorfor tror du så det?? Prøv at komme med noget, der argumentere din sag, istedet for de skide-irreterende one-liners. :clap:
Jon Dahl med ny frakke
26-12-05, 14:43
Hvorfor tror du så det?? Prøv at komme med noget, der argumentere din sag, istedet for de skide-irreterende one-liners. :clap:
Det er vist kun Esbjergfans som tror på en 5. plads. Da de er Esbjergfans, og tror på at Esbjerg kan gøre noget uventet. Som jeg ikke tror! De har simpelthen ikke klassen.
Var det ikke underforstået??
Thomas¨AaB
26-12-05, 15:09
1. FC København.
2. Brøndby IF.
3. OB.
4. AaB
5. Viborg
6. FC Midtjylland.
7. Esbjerg fB
8. FC Nordsjælland.
9. Silkeborg IF.
10. AGF
11. SønderjydskE.
12. AC Horsens
FCK vinder med det forspring og BIF spiller deres pasningsspil, men kvajer sig for tit til at hente FCK. Viborg får gummiben ligesom sidste år og 3. pladsen bliver et tæt løb mellem OB og AaB. FCM og EfB har et godt forår, men kan ikke nå over VFF pga. deres forspring. FCN er et solidt midterhold og de kommer ikke i nedrykningsfare, men mangel på rutine giver dem en dårlig stime. Silkeborg og AGF overlever som altid. Ellers er det ikke SAS Ligaen. SønderjyskE som jeg selv har sympati for rykker nok desværre ned. Horsens vil jeg mene er ldit ligesom Køge. Alle dømte dem ude på forhånd, men de har lagt over stregen i lang tid, men jeg tror de ender nede og SønderjyskE marginalt misser redningen.
Hvorfor brokker du dig over Ridder Roland, når han kritisere dig?
Du er jo lige så uduelig, som du påstår andre at være.
Argumentation, er det noget der klinger i dine øre? I så fald vil jeg anbefale dig at bruge det istedet for dette taber-indlæg!
For lige at vende tilbage til det oprindelige emne:
Jeg mener AAB reelt kun har fået en klar forstærkning i Winsnes fra Rosenborg. Daniel Hoch er det muligvis også men han skal lige op i gear efter et år i den ikke ligefrem prangende Superettan. Nåja Amerikaneren er det svært at vurdere niveauet på men jeg håber de prøver at beholde en midterforsvarer i længere tid i 6 måneder denne gang. Det er en farlig taktik at leje folk til de pladser. Der har man brug for kontinuitet og gerne en rutineret makker til Michael Jakobsen. Forstår ikke hvorfor de ikke beholdte Tobiasen. En angriber mere er vel nærmest en nødvendighed da vi alle vel kan blive enige om at Paul Hübertz ikke har niveauet.
Mht Esbjergs formåen i foråret er det svært at sige noget om men hvis holdet udnytter det spillemæssige overtag de har over de fleste hold vil de komme længere op i tabellen. Jeg tror ikke på at Viborg holder i længden men de har mange point. Hvis de mister skarphed så får de ikke mange point for de dominerer jo ingen kampe.
Thierry Henry
27-12-05, 9:49
For lige at vende tilbage til det oprindelige emne:
Jeg mener AAB reelt kun har fået en klar forstærkning i Winsnes fra Rosenborg. Daniel Hoch er det muligvis også men han skal lige op i gear efter et år i den ikke ligefrem prangende Superettan. Nåja Amerikaneren er det svært at vurdere niveauet på men jeg håber de prøver at beholde en midterforsvarer i længere tid i 6 måneder denne gang. Det er en farlig taktik at leje folk til de pladser. Der har man brug for kontinuitet og gerne en rutineret makker til Michael Jakobsen. Forstår ikke hvorfor de ikke beholdte Tobiasen. En angriber mere er vel nærmest en nødvendighed da vi alle vel kan blive enige om at Paul Hübertz ikke har niveauet.
Mht Esbjergs formåen i foråret er det svært at sige noget om men hvis holdet udnytter det spillemæssige overtag de har over de fleste hold vil de komme længere op i tabellen. Jeg tror ikke på at Viborg holder i længden men de har mange point. Hvis de mister skarphed så får de ikke mange point for de dominerer jo ingen kampe.
Det begyndte faktisk også med et lille dyk lidt inden pausen, da de kom her til Odense og fik bank på 3-0 :cool: :pepper: Så tabte de også næste kamp til Brøndby.
Det er vist kun Esbjergfans som tror på en 5. plads. Da de er Esbjergfans, og tror på at Esbjerg kan gøre noget uventet. Som jeg ikke tror! De har simpelthen ikke klassen.
Var det ikke underforstået??
Du mener hermed, at der findes Esbjergfans, som tror på at Esbjerg kan blive nr. 5.. Og så fordi du ikke tror på en 5. plads til Esbjerg, så emner alle ikke-esbjergfans det samme som dig??
Kom igen.. :clap: :applause:
Mit bud på slutstillingen:
1.FCK:Får mere gejst ind med Ståle Solbakken og slår Brøndby tæt.
2.Brøndby:Får et godt forår men mangler kynismen for at slå FCK.
3.OB:Kommer godt igang og får angrebet til at køre og laver mange mål.
4.Viborg:Får en maridtstart med mange nederlag men kommer igen til sidst.
5.Aab:Får et godt forår og spiller ligesom sidste år.
6.Esbjerg:Får diciplin ved Troels Bech og svinger med resultaterne.
7.Fcm:Spiller seværdig fodbold laver mange mål men lukker også mange ind.
8.Fcn:Mads junker kommer i en dårlig stime de taber og spiller 0-0 tit.
9.Sif:Spiller meget neutralt og til tider fantastisk og til tider meget dårligt.
10.Agf:Redder skærene (som sædvanligt) og figther sig over stregen.
11.Horsens:Får ikke resultaterne på sin side og bliver ved med at spille 0-0.
12.Sønderjyske:Går fuldstændig i mål tørke efter at Jacob Olesen er væk.
Mit bud på slutstillingen:
1.FCK:Får mere gejst ind med Ståle Solbakken og slår Brøndby tæt.
2.Brøndby:Får et godt forår men mangler kynismen for at slå FCK.
3.OB:Kommer godt igang og får angrebet til at køre og laver mange mål.
4.Viborg:Får en maridtstart med mange nederlag men kommer igen til sidst.
5.Aab:Får et godt forår og spiller ligesom sidste år.
6.Esbjerg:Får diciplin ved Troels Bech og svinger med resultaterne.
7.Fcm:Spiller seværdig fodbold laver mange mål men lukker også mange ind.
8.Fcn:Mads junker kommer i en dårlig stime de taber og spiller 0-0 tit.
9.Sif:Spiller meget neutralt og til tider fantastisk og til tider meget dårligt.
10.Agf:Redder skærene (som sædvanligt) og figther sig over stregen.
11.Horsens:Får ikke resultaterne på sin side og bliver ved med at spille 0-0.
12.Sønderjyske:Går fuldstændig i mål tørke efter at Jacob Olesen er væk.
Lyder samlet set realistisk nok selvom der er nogle små ting jeg ikke er enig i, blandt andet tror jeg ikke at OB bliver nummer 3, den plads går til viborg!
Thomas¨AaB
27-12-05, 20:33
Lyder samlet set realistisk nok selvom der er nogle små ting jeg ikke er enig i, blandt andet tror jeg ikke at OB bliver nummer 3, den plads går til viborg!
Uenig AaB eller OB bliver nr. 3. VFF har ikke klassen i længden. Det så vi sidste år og self. har de fået lidt mere kvalitet i år, men omvendt er deres trup måske noget smallere nu. Og derudover ser de for jydsk på det. "Vi skal koncetere os om den næste kamp". Et sandt tophold konctrerer sig mere om at nå målene på sigt. Og så mener jeg, at VFF grundlæggende har for få "topspillere".
Jon Dahl med ny frakke
27-12-05, 20:45
Hvorfor brokker du dig over Ridder Roland, når han kritisere dig?
Du er jo lige så uduelig, som du påstår andre at være.
Argumentation, er det noget der klinger i dine øre? I så fald vil jeg anbefale dig at bruge det istedet for dette taber-indlæg!
Hahahahha.
Du kan vel tjekke mit næste indlæg? Jeg kommer med argumentation, men derfor kommer der intet nyt under solen? Hvad er forskellen på en one-liner med indhold? Og et "langt" indlæg med det samme indhold?????
Du mener hermed, at der findes Esbjergfans, som tror på at Esbjerg kan blive nr. 5.. Og så fordi du ikke tror på en 5. plads til Esbjerg, så emner alle ikke-esbjergfans det samme som dig??
Tilstået; Det var bare for at fylde på. Jeg skulle åbenbart argumentere.
Udover mit første indlæg, så skrev jeg bare noget ekstra for at behage dig.
Hahahahha.
Tilstået; Det var bare for at fylde på. Jeg skulle åbenbart argumentere.
Udover mit første indlæg, så skrev jeg bare noget ekstra for at behage dig.
Ja det ville være en god idé ;)
Jon Dahl med ny frakke
29-12-05, 19:07
Ja det ville være en god idé ;)
Hvad ville være en god idé???????????